Tenk at to år har gått… to år siden Arrangøren ble startet og en mangeårig grunderdrøm ble virkelig. Idag har Arrangøren bursdag, og vi ønsker å takke alle som har gitt oss muligheten til å arbeide med det vi elsker.

Oppstarten av Arrangøren

For to år siden tok Mette det store steget ut av komfortsonen og sa faktisk opp en god og fast jobb for å realisere drømmen sin. Drømmen var å starte som festplanlegger på heltid. Et ganske så vilt valg tenkte mange, men Mette er besluttsom og med støtte i familien var oppstarten et faktum.

I den spede oppstart ble venner og familie tatt med i diskusjoner. Et hett tema var blant annet «Hva skal barnet hete»? Forslagene var mange, men konklusjonen falt på Arrangøren, et navn som er enkelt og beskrivende for hva vi gjør. Vi er veldig fornøyd med navnet og logoen som ble opprettet for oss.

Mette hadde i utgangspunktet tenkt å drive frem Arrangøren alene, men det gikk ikke lang tid før hun så behovet for en makker. Å være grunder kan både være litt ensomt og til dels tungt dersom en skal dra absolutt alle prosesser alene. Det er fantastisk å ha en sparringspartner, og heldig var Arrangøren som fikk Vibeke- sklidende inn på et bananskall, ferdig utdannet og full av gode ideer. I oppstarten samarbeidet vi om konseptutvikling og markedsføringsideer, men det ble raskt klart at Vibeke burde gå inn som deleier i Arrangøren.

Arrangøren har bursdag og vi er så glad for å være to om å feire dette. Veien hadde ikke vært lett å gå disse to årene om det ikke hadde vært for at vårt partnerskap ble inngått. Vi har kjent hverandre lenge og er heldige som kan utfylle hverandre både med personlige egenskaper, utdanning og jobberfaringer. Vi er mange årsverk i kun 2 personer. Vi har faktisk kjent hverandre siden barneskolen, og har delt mange minner og erfaringer i livet. Dette er helt klart en fordel for oss idag. Vi kjenner hverandres styrker og svakheter og kan utfordre hverandre på «rett måte». Hvem hadde trodd for 20 år siden at vi idag skulle eie en bedrift sammen?

Forretningsideen markedstilpasset

Arrangøren har utviklet seg mye i forhold til de første tankene rundt oppstarten av selskapet. Forretningsideen var rettet mot privatmarkedet der vi så et stort behov for hjelp til å sette prikken over Ién og skape rett stemning på arrangementer, samt koordinere for å gjøre gjennomføringen enklere. Etterhvert har vi utviklet konseptet vårt og delt inn virksomheten vår i tre hovedområder: 1: Bedrift, 2: Privat og 3: Dekoroppdrag. Den siste tiden har vi tydelig sett at våre tjenester som dekoratører og stylister blir mer og mer etterspurt. Det varmer våre grunderhjerter, og vi hjelper så gjerne.

Hvem ønsker seg ikke en spennende og variert uke?

Ingen uke er lik hos Arrangøren og arbeidsoppgavene er uhyre spennende og varierte. Det er utrolig gøy å få leve ut drømmen sin, men det er også tøffe dager. Denne delen av grunderlivet er muligens undervurdert av de fleste når man starter opp. I et godt team og er det sjeldent alle er «nede» samtidig. Her er det bra vi er to. Vi drar hverandre opp og gir oppmuntring og støtte for å stå på videre og ikke gi opp. Hard jobbing gir resultater og Arrangøren har absolutt en positiv utvikling. Grundertilværelsen handler om å tenke nytt og ikke gi opp når det butter imot. Hard jobbing gir uttelling, og vi ser at stadig flere vet hvem vi er og det tikker inn flere henvendelser fra kunder som tar kontakt med oss.

Hurra for nettverksbygging

Helt klart noe av det vi setter størst pris på ved vår nye hverdag som grundere, alle de nye og flotte menneskene vi har blitt kjent med. Eventbransjen var ny for oss, og vi har brukt mye tid på å utvide nettverket og få kjennskap/kunnskap om alle aktører og samarbeidspartnere som er relevante for oss.

En person vi ønsker å takke spesielt for alt han har gjort for oss er Gunnar Anthun i Det Gode selskap. Gunnar har delt av sin erfaring og kunnskap og lært oss mye om det å planlegge og gjennomføre arrangement. Han har vært en døråpner og lært oss å stole på egen magefølelse. Gunnar har alltid vært ærlig og dette setter vi utrolig stor pris på. Vi takker også andre positive bekjentskaper som ulike aktører på underholdningssiden, restauranter, hoteller, og leverandører av utstyr og rekvisita. Og ikke minst har vi blitt kjent med mange andre grundere i samme situasjon som oss. Takk også for tilliten til både Possibility, Arrangementtjenester og CIC for at vi har fått jobbe med dere 🙂

Vi har også etterhvert vært heldig å bli kjent med andre aktører innenfor eventbransjen i Bergen. Vi setter stor pris på at man kan være venner og samarbeide på tvers, og er imponert over nivået. Det er utrolig hvor mange dyktige folk som brenner for faget. Vi gleder oss til å jobbe videre med både disse og nye som vil dukke opp på vår spennende vei.

Både Mette og Vibeke setter stor pris på all støtte og oppmuntring fra venner og kjente i disse to årene. Etter hvert har vi også et stort antall følgere i ulike sosiale medier som gir oss positive kommentarer på det vi driver med. Dere betyr mye for oss. Her ser du de tre mest populære bildene fra vår Instagram konto. Følg oss gjerne; @arrangoren.

Sist men absolutt ikke minst- en stor takk til alle kunder som har gitt oss tillit til å planlegge deres arrangement. Vi har også vært heldige å få oppdrag fra samme kunde flere ganger. Dette tar vi som en bekreftelse på at jobben vi gjør er god. Fornøyde kunder betyr alt for oss, og dette motiverer oss.

Hurra- vi feirer to år, og vi vil markere at Arrangøren har bursdag på litt ulike måter. Vi har faktisk fått laget en film vi håper du vil like. Den vil vi bruke i markedsføring på nettsider og i sosiale medier, og håper at du gjennom filmen får et bedre inntrykk av hva Arrangøren står for, hvem vi er og hvordan vi jobber sammen og med våre kunder. Se filmen her.

I tillegg lanserer vi en ny konkurranse på Facebook og Instagram. Her er premien en skreddersydd dekorboks til en heldig vinner. Vinner kåres 30. september. Har du noe å feire i høst? Gå inn og meld deg på her.

Tusen takk for at du følger Arrangøren- Vi gleder oss til fortsettelsen og håper du er med og følger veien vår videre også

Hilsen fra Mette og Vibeke