Den røde tråden er svært viktig og spesielt på en temafest, der riktig dekor er avgjørende for at festen skal bli vellykket. Arrangøren elsker å sette prikken over i èn på alle festene vi arrangerer og liker å velge mellom flere alternativer. Vi håper at denne bloggen: «Hvordan arrangere en vellykket temafest» vil inspirere dere 🙂

Tema- farge eller Hollywood- glam
Start med å velge et tema som er gjennomgående fra start til slutt. Temaet skal gi inspirasjon til dekor, mat, drikke og invitasjoner. Gjennomgående farger skaper «den røde tråden» – Det gir en flott helhet til festen eller arrangementet og setter de beste rammer for en vellykket temafest.

Et av Arrangørens favorittema er Hollywood. Dette temaet passer både for barnebursdag, klassefester for litt eldre ungdommer og voksenfester i alle størrelser. Temaet gir menge assosiasjoner, gjerne med drømmer, positive drømmer. Hollywood som tema gir rom for gøy og kreativ dekor. Tenk «glamour», glitter og stas, filmstjerner, og premierefester. Hva er Hollywood for deg?

Temafester assosieres ofte med utkledning, men det er slett ikke nødvendig for å skape ekte Hollywoodstemning. Dersom du liker du utkledningsfester, kan du be gjestene kle seg ut som sin favorittskuespiller, en karakter fra en film, eller be de ha på et «glamplagg» Det kan være mer enn nok Hollywoodstemning i en flott kjole og en stilig dress!

Arrangørens beste tips for Hollywoodfesten:

1. Et godt førsteinntrykk er viktig. Sett gjestene i rett stemning allerede ved ankomst og slå an tonen med en rød løper i inngangen – en skikkelig VIP-velkomst. Det lille ekstra skaper du ved å plassere en dørvakt som strengt sjekker billettene/invitasjonene til gjestene når de ankommer festen.

2. En «Paparazzi-fotograf» som tar bilder av gjestene på den røde løperen er obligatorisk.

3. Et glass med bobler bør serveres så raskt som mulig etter at gjestene kommer.

4. Den riktige dekoren er avgjørende for å skape den rette stemningen. Til en Hollywoodfest hører det med mye gull, glitter & glam, stjerner, masse lys, «clapboard», filmruller og filmplakater, bilder av gamle filmstjerner og til slutt kanskje noen gullstatuetter på bordene?

Rull ut løperen – vi sees i Hollywood!

Dersom du trenger noen flere tips for å komme i gang med festplanleggingen kan du får tilsendt Arrangørens festplanleggingsliste her.