YOLO og FOLO? En tidlig men gøy og inspirerende torsdagsmorgen, ble det full fres på minikonferansen Digitalminds. Det var stinn brakke på Ole Bull Scene, og mange som hadde møtt opp for å få ny kunnskap. En engasjerende, interessant og inspirerende formiddag med ulike foredrag som fokuserte på vår nye digitale hverdag. Vi fikk noen aha opplevelser og lærte litt mer om vårt eget forhold til SOME, sosiale medier. Vi plukket opp flere gode tips som kan hjelpe oss med markedsføring av Arrangøren. Men noe av det som gjorde mest inntrykk var presentasjonen fra Opinon om ungdommen forhold til SOME. Her fikk vi oss en vekker når vi fikk fortalt at mange ungdommer er oppe så mye som fem ganger pr natt for å sjekke mobilen fordi de er redd for å gå glipp av noe. Nå blir den inndragelse av mobiler ved leggetid hjemme hos oss…

FOLO – «Fear of living offline»

Selv er vi veldig avhengig av et stabilt nettverk for å kunne jobbe hvor vi vil. Vi er mye på farten selv, og da er det viktig å kunne logge seg på og jobbe der vi er.  Kanskje uttrykket FOLO, «Fear Of Living Offline» passer for oss også og ikke bare for ungdommen 🙂  Til vårt forsvar så logger vi oss av innimellom, for vi har planlagt våre markedsaktiviteter og innlegg på sosiale medier godt. Det hjelper oss å holde fokus på det vi driver med; arrangementsplanlegging, dekor og kreativitet.

Takk Keyteq for en inspirerende konferanse med mange gode foredrag. Minikonferansen Digitalminds var tipp topp. Noe kunnskap hadde vi fra før, men det er alltid kjekt med påfyll og ny inspirasjon. Bra for oss at vi har et innovativt kommunikasjonsbyrå, Mana Communication, i ryggen som deler nyheter med oss. Nå gleder vi oss til å vise deg mange nye sprell.

Hilsen Mette- Christine og Vibeke