Hvordan skape bedriftsarrangement som blir husket?

Flere og flere bedrifter ønsker å tenke annerledes rundt planlegging av ulike arrangementer. Istedenfor egne fagdager og egne sosiale sammenkomster, slås gjerne faglig og sosialt sammen til en heldagssamling, der innhold og opplevelser er i fokus. Vi elsker å skape unike rammer våre arrangement, og her er litt "inside information" om hvordan vi skaper bedriftsarrangement som blir husket.

opptreden silks arrangøren

1: Agenda

Det er viktig å ha en agenda for dagen. Sett opp et faglig program som inspirerer og motiverer samtidig som dere får med det som er viktig for ledelsen å formidlet til de ansatte. Bruk gjerne en eller flere eksterne foredragsholdere for å få frem nye perspektiv.

Fordelen ved å avholde en bedriftssammenkomst med faglig innhold er mange, blant annet gir dette momsfradrag, i tillegg er gjerne en fagfag obligatorisk og dere sikrer derfor god oppslutning. En opplevelsesrik dag er teambyggende og samlende for de ansatte, så her er mange gode grunner for en slik gjennomføring.

Faglig innhold kan blandes med eller følges opp av ulike teambuildingsaktiviteter. Dette skaper engasjement, er moro og fremmer kreativitet. Variasjonen og mulighetene er store for denne typen aktiviteter enten dere vil være innendørs eller utendørs. Mange aktivitetsleverandører kan også skreddersy innhold som passer bedriften og målet med samlingen på best mulig måte.

2: Identitet

Det er viktig å skape en identitet, en helhetlig plan for hele arrangementet. Hvem er dere? Hvem skal dere fortelle noe til? Er det dine egne medarbeidere, eller eksterne partere som kunder eller samarbeidspartnere? Et fast tema og stil på alt fra invitasjoner til menyer og fargebruk kan være med på å skape identiteten for arrangementet. Kanskje logofarger skal fremheves? Eller kanskje noe annet rundt temaet for samlingen er viktig?

3: Fra fag til fest

Når den faglige delen er over, passer det å gjøre et sceneskifte. Bygg videre på en god fagdag med en god fest. Skap en lun stemning som gjør at gjestene koser seg sammen. Ingenting skaper stemning som god musikk. Her er det mange muligheter, DJ, liveband, trubadur? Hvilken stemning ønskes og hva er budsjettet?

Hva med festlokalet? Om middagen skal være i samme lokale som konferansen på dagtid, er det ekstra hyggelig om du får en ny opplevelse som gjerne overrasker deg til bankettmiddagen. Lokalet skal skinne og være med på å skape den stemningen som passer eventet. Det lille ekstra og en rød tråd er viktig for å heve opplevelsen, og vi elsker slike detaljer. Målet er at gjestene skal gå hjem etter kvelden med en følelse av at dette var vel anvendte timer, og at arrangementet snakkes om og deles med positivitet i etterkant.

4: Hjelp til planleggingen?

Mange opplever å gå tom for ideer eller har ikke oversikt over hvilke muligheter som finnes når de planlegger ulike arrangement på egen hånd. Det er også meget tidkrevende, og tar som oftest mye mer tid enn man ser for seg på forhånd. Tid er som kjent penger, og dersom dere velger en profesjonell arrangør, ordnes alt for dere. En helhetlig plan for eventet lages, der alt kvalitetssikres underveis, etter kundens retningslinjer og ønsker. Vi sørger for at alle spørsmål blir stilt og at alle detaljer er på plass før arrangmentet gjennomføres. Vi har en stor kontaktflate, og vi skaffer alle typer av underholdning som artister, dansere og Dj, band etc. Vi tilpasser mat og drikke og dekorerer/skaper en stil i lokalet som forsterker helheten.

Mye å tenke på – Ikke tenk på det, vi fikser det for deg. Noen ønsker at vi ordner alt, mens noen ønsker at vi samarbeider med ulike ressurser innad i selskapet. Vi samarbeider også med andre aktører i markedet. Sammen sørger vi får at du får den beste opplevelsen.  Alt handler om å skape en minnerik opplevelse som gir deg mulighet til å huske eventet lenge etter at siste gjesten er gått hjem.

Lykke til med planleggingen

Hilsen Mette-Christine og Luciana

Artikler

  • Alle blogginnlegg